Bank eller bingohall – oklart vilket?

Insändare2021-09-30 12:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har i dag gjort ett besök på ett Swedbank-kontor och det var ett tag sedan insåg jag. I dagens läge går ju de mesta att göras hemma digitalt, men ibland måste ett personligt möte till. 

När du stiger in på Swedbanks kontor hänvisas du till en disk där du ska beskriva ditt ärende och utifrån ärende får du en nummerlapp. Sen är det bara att vänta på att din siffra skall dyka upp i någon disk, detta sker utan någon som helst logik för dig som kund, nummer dyker upp och en del får bingo, dock har de flesta gått då de inte orkat vänta. Själv fick jag bingo efter 1 timme och 8 minuter.

I den spartanska lokalen ljuder sederande musik i ett försök att lugna kunder som sitter och väntar, medan stressade bankanställda springer mellan de futuristiska pulpeterna de sitter vid för att hjälpa varandra med kunders ärenden.

Möjligt jag var på fel plats vid fel tidpunkt, men gör om och gör rätt. Det är på oss kunder ni lever på.