Onlinelyft för Clas Ohlson

Prylkedjan Clas Ohlson redovisar en försäljningsökning till 1,2 miljarder kronor i december 2021, upp med 9 procent jämfört med motsvarande månad ett år tidigare.

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.

Foto: Helena Landstedt/TT

Ekonomi2022-01-10 07:58

Prylkedjan Clas Ohlson redovisar en försäljningsökning till 1,2 miljarder kronor i december 2021, upp med 9 procent jämfört med motsvarande månad ett år tidigare.

Organiskt ökade försäljningen med 6 procent och försäljningen i jämförbara enheter och i lokal valuta ökade med 6 procent.

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent.

"Kundtrafiken till våra butiker begränsades av restriktioner på samtliga försäljningsmarknader, i synnerhet i Norge och i Finland, och vi fortsätter att parera för den volatila situationen i omvärlden genom att arbeta med sådant vi själva kan påverka", skriver Clas Ohlsons vd Kristofer Tonström i en kommentar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!