– Och Linköping är en av dem! Det känns jätteroligt. Inte minst eftersom många av mina vänner inom branschen i Linköping som jag inte har träffat på flera år nu har börjat följa Dashl på Instagram, säger Arbilina Nissan.

Vi har tidigare berättat om företaget Dashl som Arbilina Nissan från Linköping driver tillsammans med Nina Akbari. Ambitionen är högt ställd: Att förändra hela skönhetsindustrin. Idén är att göra det enklare att hitta och boka behandlingar, och att på så vis förändra konsumentbeteenden. Genom ett bildmatchnings- och betygsystem på den digitala tjänsten Dashl.se kopplas konsumenten – efter att ha lämnat preferenser om bland annat stil, pris, tid och geografisk område – ihop med passande skönhets­behandling och en utförare.

Invest in her grundades tidigare i år av deckarförfattaren Camilla Läckberg och Christina Saliba. Det är ett investmentbolag som satsar på produkter och tjänster som förenklar för och stärker kvinnor, samt kvinnligt ägande.

– Med Dashl moderniserar och digitaliserar vi skönhetsindustrin. Vi ger egenanställda stylister friheten att ta kontroll över sitt varumärke och kundbas. Vi ger samtidigt kunden makt att på ett enklare sätt hitta en stylist som erbjuder looken de söker. Med stöd från Invest in her kan vi fortsätta vår ambition att bli marknadsledande och modernisera hur man bokar skönhetsbehandlingar, säger Arbilina Nissan.

Stylister verksamma inom hår- och skönhetsbranschen skapar egna profiler på Dashl, dit de laddar upp bilder på olika utseenden, tillsammans med en prislista och kalender så att kunder enkelt kan boka och betala via Dashl. Camilla Läckberg föll för konceptet.

– Jag är en stor användare av den här typen av tjänster och att de nu moderniseras och digitaliseras är jag väldigt lycklig över. Allt som förenklar och frigör tid för oss måste lyftas. Dashl är ett steg i det ledet, säger Camilla Läckberg i ett pressmeddelande.