Bankens mötesplatser ska fungera för alla ärenden

Insändare2021-12-31 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på "Svår stund blev ännu svårare på banken" (28/12):

För det första vill jag beklaga sorgen och säga att det är tråkigt att du inte fick en bra upplevelse när du besökte oss för ditt ärende. Vi vill förstås att våra mötesplatser ska vara välkomnande, trevliga och fungera bra för alla typer av ärenden. Jag vill också be om ursäkt för att du inte fick möjlighet att hantera ditt ärende i ett rådgivningsrum. Det alternativet ska vi kunna ge vid behov och det borde vi ha erbjudit dig. 

Vissa tider och dagar har vi väldigt högt besökstryck och då kan väntetiderna tyvärr bli långa. Kan man styra sina besök till andra tider än lunchtid och stängningsdags så brukar det vara lite lugnare och betydligt kortare väntetider.