Med en bakgrund som frilansande projektledare vet Anna-Stina vad det innebär att jobba hårt. Långa dagar, mycket logistik och inte alltid glada kunder.
– Jobbet var intensivt och tärande, medger hon.
Stressen runt omkring Anna-Stina gjorde henne också uppmärksam på hur otroligt lite tid människor har till allt de vill hinna med.
– En del har inte ens tid att hitta en barnvakt, säger hon.
Intresset för människor och viljan att göra något nytt ledde till företaget EverydayCaddy (en högra hand). Kvar i Stockholm finns tre timanställda som jobbar med befintliga kunder samtidigt som Anna-Stina startat nytt i Motala. Brodern, som är entreprenör i Göteborg, fungerar som mentor och ekonomiansvarig.
Behovet av att få hjälp med olika tjänster tror hon kommer att växa hos befolkningen, inte minst hos barnfamiljer som redan nu är den största kundgruppen.
– Det är heller inte längre någon klassfråga. Folk är väldigt mottagliga att få tid över till sådant som är kul, säger Anna-Stina.
Samtidigt anser hon att det finns många oseriösa leverantörer i branschen varför hennes strategi är att bli en attraktiv arbetsgivare. Marknadsmässig lön och kollektivavtal ska vara självklart. Det i sin tur, resonerar hon, resulterar i bra utfört arbete och trivsel.
Idén att starta eget inom hemservice, säger hon, är egentligen ingen raketforskning även om det krävs både hårt arbete och god marknadsföring för en fortsatt etablering.
– Det hade varit värre om jag skulle ha importerat fjädrar från Bolivia och försökt sälja dem, säger Anna-Stina och skrattar.