Att vara producent i Normlösa har sina fördelar. Inte minst är det betydligt billigare för band att hyra in sig på Studio Lyckan än hos Jörgen Wärnströms konkurrenter i Stockholm.
– Jag kan nog inte säga att jag är först med den här idén. Det är många som har startat studior på landet. Inte minst under 60–70-talet, säger han och ler.
Där det tidigare fanns en antikhandel står det nu i stället instrument, mikrofoner och mixerbord.
– För mig som har spelat i många trånga betongkällare i mina dagar är det en lyx att ha ett så här stort utrymme. Och att väggarna är i trä ger ett mycket bättre sound.
Han har varit intresserad av producerande så länge han hållit på med musik. Och samlat på sig både erfarenhet och utrustning genom åren.
– Tanken är inte att ha det allra senaste. Förhoppningsvis finns det en charm i att spela in här, säger han.
Många lokala akter har det blivit men artister från hela landet och även utomlands har kommit hit sedan han startade.
– Jag har fortfarande kontakter i Japan från tiden med Cloudberry Jam, berättar han.
På väggen hänger guldskivor från tiden med Linköpingsbandet, som fann sin stora publik i just Japan. Musiken har varit sysselsättningen i över 20 år nu. I dag står han inte på scenen så mycket, även om det händer. Han har till exempel nyligen spelat med 500 mil, bandet beststående av tidigare Pusjkinsgitarristen Christel Valsinger och SVT:s Anna Charlotta Gunnarson.
– Det är klart det sliter med resande och så. Men känslan när allting stämmer på scen är svår att slå.